Czy chciałbyś spalać tkankę tłuszczową, jedząc tłuste pokarmy? Niemożliwe? A jednak dieta ketogeniczna właśnie na to ci pozwala. Nie jest ona typowym i standardowym planem odchudzającym, bo jej założenia są zgoła inne od większości diet. Na niej jesz niemalże wyłącznie tłuste pokarmy i rzeczywiście możesz chudnąć, a oprócz tego zyskiwać lepsze zdrowie i samopoczucie. Zamień cukier na tłuszcz i sam zobacz, co się wtedy stanie.

Od lat w społeczeństwie panuje przekonanie, jakoby to tłuszcz występujący w pokarmach był odpowiedzialny za tycie. Większości osób wciąż się wydaje, że to właśnie ten tłuszcz odkłada się pod postacią tkanki tłuszczowej. Według tej teorii dieta obfitująca w mięso powinna szybko doprowadzić się do tycia. A tak się nie stanie, jeżeli tłuszcz będzie twoim głównym dostawcą energii. Dieta ketogeniczna zakłada, że spożycie węglowodanów i białek, czyli dwóch pozostałych makroskładników, powinno być na jak najniższym poziomie. Bazujesz więc na niej głównie na mięsie, ale też rybach (zwłaszcza tych tłustych), orzechach i olejach. Jeżeli takie pokarmy są zwykle podstawą twojej diety i wolisz je od słodyczy czy nawet zwykłego pieczywa, dieta ketogeniczna może okazać się dla ciebie strzałem w dziesiątkę. A to ważne, byś mógł się odchudzać na jadłospisie, który jest dla ciebie przyjemny i smaczny.

Ten typ diety jest jednak dość rygorystyczny. Aby nie wyjść ze stanu ketozy, nie wolno ci sięgnąć nawet po jednego małego batonika w ciągu dnia. Pomyśl więc najpierw, czy jesteś gotowy, by przestrzegać tych surowych zasad, bo jeśli nie, to ta dieta nie będzie dla ciebie optymalna.


Suplementy na odchudzanie przy treningu